Quo vadis reklamo?


Może na początek kilka liczb, ludzie kochają liczby i tylko liczbom i statystykom wierzą. Zainstalowałam program blokujący reklamy jakieś 30 godzin temu i do tej  pory zablokował mi on 1400 reklam (dokładnie 1399), co daje 47reklam na godzinę. Ilość chłamu jakim zasypują nas media, w tym Internet jest niemożliwa. Chociaż nie wiem, czy mogę nazwać to chłamem, przecież 60% reklam proponuje mi to, czego pragnę. Jakiś tydzień temu szukałam zegarka, więc wpisałam na allegro.pl różne kombinacje: „zegarek złoto”, „złoty zegarek”, „zegarek koloru złotego” etc. Potem większość reklam dotyczyła zegarków wszelkiego rodzaju: złote, srebrne, za 10zł za 1 000zł, duże, małe, średnio duże, średnio małe, średnio średnie. SERIO? 

Ja rozumiem, że reklama dźwignią handlu, ale wszystko ma swoje granice. Ciekawe czy kiedyś telewizja będzie działała podobnie. Jeśli będę często oglądała programy typu: „Perfekcyjna Pani Domu”, „Czysta chata” i „Pozamiatane” to będę tylko oglądać reklamy proszków do prania, wybielaczy, odplamiaczy, płynów do mycia garów i  białych rękawiczek do „testu białej rękawiczki”? Jeśli tak to głośno krzyczę: „VETO!” i tupię nóżką. 
Przyznać się muszę, że ja nawet lubię reklamy, ale te w telewizji. Nawet mam swoje ulubione. Oto jedna z nich: https://www.youtube.com/watch?v=NyRHCShhp_g. Jestem fanką sarenki Żanety z Żor, co śmieje się jak świnka i piłuje sobie raciczki. 
Jest wiele naprawdę dobrych kampanii reklamowych np. Serce i Rozum, czy staaare reklamy Plusa z tymi kabaretami. Kto się z tym nie zgadza niech rzuci kamieniem, czy czymkolwiek, co ma pod ręką. Nie chodzi tutaj o kwestie tego, czy bawiły każdego odbiorcę. Mam na myśli to, że każdy je zna, a to jest wielki sukces dla firmy, która reklamuje jakiś produkt.
Wszyscy jesteśmy podatni na reklamy, nawet jeśli właśnie ktoś z Was pomyślał: „Gówno prawda, ja nie!”. To przykro mi – Ty też. Wszyscy chętniej kupujemy napoje znanych, popularnych firm, niż wodę firmy WODA. 

PS Oficjalnie z Izą zaczęłyśmy dzisiaj wakacje! :) 
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Brak komentarzy :